Fifa-kväll
2026-04-01T19:16:46+02:00Fifa kväll för bröder på fredag den 3 april. Direkt efter maghreb-bönen. Kom och njut av gott sällskap! Alla är välkommna.
Fifa kväll för bröder på fredag den 3 april. Direkt efter maghreb-bönen. Kom och njut av gott sällskap! Alla är välkommna.
På söndag (imorgon) är det dags för sommartid! Klockan 03:00 ställs tiden framåt med en timme. De nya bönetiderna börjar gälla fr.o.m. söndag, den 29mars Bönetiderna finns som vanligt på moskéns hemsida under: https://orebromoske.se/bonetider/
Bönetider för mars månad. OBS! Sommartid infaller den 29 mars! Här kommer bönetiderna som gäller för mars månad för Örebro län. Bönetiderna uppdateras löpande månad för månad. Se till att följa de bönetiderna som vi tillhandahåller på moskéns hemsida. https://orebromoske.se/bonetider/
En välsignad Eid Al-fitr önskar er Örebro moské. Vi ber Allah den Allsmäktige att välsigna era dagar och acceptera era goda handlingar ❤️ تقبّل الله منا ومنكم صالح الأعمال. عيدكم مبارك❤️ OBS! Missa inte barnaktiviteten imorgon ✨️
Eid Al-fitr infaller på fredagen den 20 mars. En välsignad Eid Al-fitr önskar er ledningen i Örebro moské. Vi ber till Allah den Allsmäktige att välsigna era dagar och acceptera era goda handlingar! Vi kommer att be Eid-bönen utomhus kl.09.00 i moskéns i moskéns parkeringsplats!
Vår älskade profet (Må Allahs frid och välsignelser vara över honom) sade: ”Fasta när ni ser den och sluta fasta när ni ser den. Om ni finner det oklart får ni uppskatta den.” Rapporterad av al-Bukhârî och Muslim. Kära syskon, Tidigast ikväll efter maghreb-bönen kan vi informera er när det blir Eid Al-fitr in sha Allah. Håll utkik på moskéns hemsida och sociala medier för uppdatering. OBS! -Blir det Eid imorgon= Ingen tarawih-bön ikväll. -Blir det Eid på fredag= Tarawih-bön ikväll in sha Allah. Må Allah acceptera er fasta och bön 🌙